Ziekenhuiscentrum EpiCURA

Ziekenhuiscentrum EpiCURA


Het probleem

Het ziekenhuiscentrum EpiCURA overkoepelt 4 poliklinieken en een dialysecentrum. Deze klinieken zijn gelegen op 3 sites: te Ath, Baudour en Hornu. Zowel voor de sites van Ath als Hornu mochten wij reeds onze kennis en vaardigheden als akoestisch specialist inzetten voor het verbeteren van verschillende akoestische situaties.

In 2017 werden we voor het eerst gecontacteerd door deze organisatie, meer bepaald voor de site te Hornu. In een vergaderzaal wenste men de bestaande nagalmtijd van 1,2 seconden naar 0,7 seconden terug te brengen, wat wij dan ook realiseerden aan de hand van een wandpaneel (ARTpanel) van 4 m2 met een effen doek in een kleur naar keuze van de klant.

De oplossing

Een jaar later nam de aankoopverantwoordelijke van EpiCURA alweer contact met ons op. Of we een akoestische oplossing konden voorzien voor het callcenter op de site van Hornu? In deze ruimte zaten immers elke dag 7 medewerkers klaar om telefoons van patiënten te beantwoorden. De concentratie erbij houden was echter een grote uitdaging zodra iedereen door elkaar begon te telefoneren. Hier was dus duidelijk een probleem van spraakverstaanbaarheid en gespreksprivacy. Hoe losten we dit op? Heel eenvoudig, we plaatsen enkele 70 cm hoge bureauschermen (ARTdeskscreens) op de burelen, waardoor de decibels afnamen en de rust en het comfort van de medewerkers toenamen.

Het resultaat

Omwille van de goede resultaten die we reeds konden voorleggen op de site in Hornu, contacteerde in 2020 ook de site van Ath ons voor een oplossing aan de centrale receptie. De baliemedewerkers zaten er in een afgesloten ruimte, bestaande uit 4 loketten waar de patiënten zich kunnen aanmelden. Door de plaatsing van de loketten in de vaak drukke inkomhal konden de medewerkers de patiënten echter moeilijk verstaan, waardoor deze bijna verplicht waren om de reden van hun bezoek zeer luid te communiceren. Kortom, een inbreuk op de privacy van de patiënten. We plaatsten 4 hoge scheidingswanden (ARTscreens) op platte voeten tussen de verschillende loketten om meer gespreksprivacy te garanderen. De wanden bekleedden we met ons afwasbare doek VASK, waardoor niet enkel het akoestisch comfort maar ook de hygiëne gewaarborgd kon worden.

Gebruikte producten


Vraag nu een gratis offerte aan

T+32 9 296 46 10

Stel hier uw vraag: