Kleuterschool Nieuwerkerken

Kleuterschool Nieuwerkerken


Het probleem

Toen we door de Gemeente Nieuwerkerken gecontacteerd werden om een akoestisch probleem in de plaatselijke kleuterschool op te lossen, was dit hoognodig. Voor het welzijn van zowel de leerkrachten als de kinderen is een goede akoestiek immers erg belangrijk (zie ook ons blog over akoestiek op school). Blijkbaar was er in twee grote klassen een erg slechte akoestiek. Hier wilde men dan ook terecht snel komaf mee maken.

De oplossing

Het betrof de klassen van juf Leslie en juf Femke. In de klas van juf Leslie werd een nagalmtijd van 1,2 seconden vastgesteld. In deze klas is een mezzanine aanwezig, en dus een hoog plafond. Geluid krijgt er zo vrij spel, wat een ongezonde situatie oplevert voor zowel de juf als de bijna 20 kleuters die er elke dag aanwezig zijn. We installeerden een akoestisch plafondpaneel (ARTceiling) zowel boven als onder de mezzanine, en plaatsten ook op de muur aan de trap een akoestisch wandpaneel (ARTpanel). Uiteindelijk konden we zo de galm gemakkelijk reduceren tot 0,8 seconden.

Ik ben net zelf gaan kijken en het ziet er echt goed uit! In het eerste klasje is er een merkelijk verschil qua geluid.

Melissa Smets - Kleuterschool Nieuwerkerken

Het resultaat

Als de galm in het eerste klasje ons al erg leek, was de galm in de klas van Juf Femke echter nog erger. Het betrof alweer een grote klas met hoge plafonds, waarin de allerkleinsten werden opgevangen. Hier werkten we met drie grote akoestische wandpanelen (ARTpanels) van elk wel 6 m² om het lawaai voldoende te absorberen. De klant koos bewust niet voor prints maar voor sobere, rustige effen gekleurde doeken. De vele tekeningen en kunstwerkjes van de kinderen gaven immers meer dan genoeg kleur aan de ruimte. Zo verbeterden we de akoestiek in deze school op een esthetisch verantwoorde manier, met aandacht voor de wensen van de klant. Alweer een project om trots op te zijn dus.

Gebruikte producten


X
Vraag nu een gratis offerte aan

T+32 9 296 46 10

Stel hier uw vraag: